חיפוש

איך מנקים תכשיטי כסף

הכסף הוא אחד החומרים היוקרתיים ביותר בעולם, ורבים עוטים תכשיטי כסף באופן יום יומי. הכסף היא מתכת בעלת צבע בוהק ועוצר נשימה, וקל באופן יחסי לעבוד עימה, מאחר והיא גמישה ונוחה לעיבוד. אחד החסרונות של תכשיטי כסף, אשר גורם לרבים להעדיף זהב לבן יקר יותר אך בעל מראה דומה, הוא העובדה שהכסף משנה את צבעו לאחר חשיפה סביבתית מוגברת במשך מספר חודשים.

 

שימוש בחומרים אשר ניתן לרכוש באופן עצמאי

כסף, לעומת אלומיניום למשל, דורש תחזוקה כדי לשמור על הצבע העז שלו. הכסף הוא אמנם מתכת טהורה, ואינו פגיע לחלודה, אך הוא עדיין זקוק לניקוי יסודי. אם הבעיה של תכשיט הכסף שלכם היא לא לכלוך גדול, אלא פשוט שינוי צבע סטנדרטי של המתכת, תוכלו לעשות שימוש בחומרים שניתן לרכוש בקלות כדי להחזיר לו את הצבע המקורי. אחד מהחומרים שניתן לרכוש בכל בית מרקחת, הוא חומר ייעודי לניקוי שיניים תותבות. החומר לרוב מגיע בצורה של טבלייה אחת, אשר ניתן לשים בכלי עם מים, ולהניח בפנים את תכשיטי הכסף עד שהבעבוע מפסיק, והטבלייה נמסה כולה. לאחר מכן יש לשטוף היטב את התכשיט במים קרים, וליהנות מכסף בעל צבע מבריק וחדש. חשוב לשים לב לעשות את כל תהליך העבודה כשלובשים כפפות שיגנו על עור הידיים, ולהקפיד לעבוד על פי ההנחיות הרשומות על האריזה. אם מדובר בתכשיט יקר במיוחד, יתכן ועדיף להימנע מטכניקה זו, שיותר מתאימה לתכשיטים זולים שאם ייגרם להם נזק קל , זה לא יהיה קריטי.

 

העברת התכשיטים לצורף לצורך ניקוי עדין ומדויק

אם תכשיט הכסף מזוהם בצורה גלויה, בלכלוך אשר חדר אל פינות וסדקים שונים בתכשיט, יתכן מאוד שהשרייה בחומר ניקוי ייעודי לא תספק ניקיון מושלם. במקרים אלו, אין מנוס מלפנות לצורף תכשיטים מומחה. צורך מומחה יודע לעשות שימוש בכלים עדינים כדי להוציא גם את הלכלוך הקטן ביותר מתכשיט הכסף שלכם. נוסף על כך, הצורף מכיר את תכונות התכשיט ואת העמידות של הכסף העדין בפני חומרים כימיים שונים. לכן, הוא יוכל לעשות שימוש גם בחומרים כימיים מתקדמים ויעילים במיוחד כדי להשיב לתכשיט הכסף שלכם את המראה המקורי שלו.

 

האם ניתן לשמור על התכשיטים מפני בלייה?

הכסף מתאפיין בשינוי צבע לאחר חשיפה סביבתית ממושכת, ובנוגע לכך אין הרבה מה לעשות. למרות שתכשיט כסף אשר נלבש לעיתים קרובות ישנה את צבעו בכל מקרה, עדיין ישנן דרכים להגן עליו מפני בלייה, או לפחות להאט את התהליך באופן משמעותי. הדרך לעשות זאת, היא באחסון של התכשיט שלכם בלילה, או בימים בהם אתם הולכים עם תכשיטים אחרים. ניתן לרכוש קופסאות תכשיטים אטומות, המפחיתות את פגיעת הסביבה בתכשיטי הכסף שלכם, ושומרות על המראה המקורי שלהם לאורך זמן.

תכשיטי כסף

אולי תאהבו גם את

צמיד
איך בוחרים תכשיטים לגברים?

בשנים האחרונות, מתנות לגברים נעשו קלות יותר לאור הקולקציות הנרחבות של תכשיטי גברים. בהתאם, תכשיטים יכולים להיות מתנה מסוגננת ומשמעותית לגברים, אבל עם כל כך

קראו עוד »