חיפוש

ההיסטוריה של השמלה השחורה הקטנה

השמלה השחורה הקטנה, המכונה לעתים קרובות LBD, היא קלאסיקה נצחית שהיתה מרכיב עיקרי במלתחה של כל אישה במשך עשרות שנים. זהו פריט רב תכליתי שניתן להלביש למעלה או למטה, מה שהופך אותו מתאים לכל אירוע. אבל מאיפה הכל התחיל? במאמר זה, נסקור את ההיסטוריה של השמלה השחורה הקטנה, ממקורותיה ועד לפופולריות המודרנית שלה. 

 

מקורות השמלה השחורה הקטנה

השמלה השחורה הקטנה הופיעה לראשונה בשנות העשרים של המאה הקודמת, בעידן הפלאפר. הוא עוצב על ידי קוקו שאנל, שהאמינה ששחור הוא הצבע המושלם לשמלה מכיוון שהוא אלגנטי, רב תכליתי וניתן ללבוש אותו לכל אירוע.

השמלה השחורה הקטנה הראשונה הייתה שמלת נדן פשוטה באורך העגל מבד קרפ שחור. הוא תוכנן ללבוש עם אביזרים מינימליים, והפשטות שלו הפכה אותו ללהיט בקרב נשים שנמאס להם מהלבוש המשוכלל והמגביל של אותה תקופה. עוד על שלל מקורות אופנה תמצאו כאן: https://doronashkenazi.co.il.

שמלה שחורה

השמלה השחורה הקטנה בשנות ה-30 וה-40

בשנות ה-30 וה-40, השמלה השחורה הקטנה המשיכה להיות פופולרית. הוא נלבש על ידי שחקניות הוליוודיות כמו אודרי הפבורן וגרייס קלי, שעזרו לפופולריות של הסגנון. במהלך תקופה זו, השמלה השחורה הקטנה השתכללה, כאשר מעצבים הוסיפו פרטים מורכבים כמו תחרה וחרוזים לבד השחור הפשוט.

 

שנות ה-50 וה-60

בשנות ה-50 וה-60, השמלה השחורה הקטנה קיבלה חיים חדשים. הוא הפך לסמל של מרד ועצמאות, שלבשו נשים שרצו להשתחרר מהלבוש המגביל של העבר. את השמלה השחורה הקטנה לבשו אייקונים כמו מרילין מונרו ואליזבת טיילור, שהוסיפו לסגנון הקלאסי כשרון ייחודי משלהם.

 

שנות ה-70 וה-80

בשנות ה-70 וה-80, השמלה השחורה הקטנה לבשה צורה חדשה. זה הפך ליותר קז'ואל, עם מעצבים שיצרו סגנונות שמתאימים ללבוש יומיומי. השמלה השחורה הקטנה נלבשה עם מגפיים וז'קטים, ונשים החלו להתנסות באביזרים שונים כדי ליצור מראה ייחודי משלהן.

שמלה שחורה לקחה

שנות ה-90 וה-2000

בשנות ה-90 וה-2000, השמלה השחורה הקטנה המשיכה להיות פופולרית, עם מעצבים שיצרו סגנונות ווריאציות חדשות. הוא נלבש על ידי סלבריטאים כמו הנסיכה דיאנה ושרה ג'סיקה פרקר, שעזרו לשמור על הסגנון הקלאסי בעין הציבור. במהלך תקופה זו, השמלה השחורה הקטנה גם הפכה למשתלמת יותר, כאשר חנויות רחוב יצרו גרסאות משלהן לסגנון הקלאסי.

 

השמלה השחורה הקטנה היום כיום

השמלה השחורה הקטנה היא עדיין מרכיב עיקרי במלתחה של כל אישה. זהו פריט רב-תכליתי שניתן ללבוש לכל אירוע, מבילוי לילי עם חברים ועד לאירוע רשמי. מעצבים ממשיכים ליצור סגנונות ווריאציות חדשות, אבל השמלה השחורה הקטנה והקטנה נשארת יצירה נצחית שלעולם לא תצא מהאופנה.

 

לסיכום

השמלה השחורה הקטנה עברה דרך ארוכה מאז יצירתה על ידי קוקו שאנל בשנות ה-20. הוא נלבש על ידי כמה מהנשים האיקוניות ביותר בהיסטוריה והפך לסמל של עצמאות ומרד. כיום, הוא נותר מרכיב עיקרי במלתחה של כל אישה, והסגנון הנצחי שלו מבטיח שהוא ימשיך להיות בחירה פופולרית במשך שנים רבות.

שמלה שחורה קטנה

אולי תאהבו גם את

5 טיפים לקישוט רכב
5 טיפים לקישוט רכב

איזה יום שמח הוא יום החתונה, איזה יום מאושר וחגיגי ובעיקר – יפה. בתרבויות שונות ישנן מסורות שונות לחגוג בהן ולציין את היום הזה, אם

קראו עוד »
החברה הישראלית למדליות ולמטבעות
מדוע משתנה מחיר הזהב?

זהב הוא אחד הסחורות היקרות ביותר בעולם ולמחירו עשויה להיות השפעה גדולה על הכלכלה העולמית. מחיר הזהב נקבע על ידי מגוון גורמים, מהיצע וביקוש ועד

קראו עוד »
אביזרים
5 אקססוריז לשדרוג הלוק 

כולנו מכירות את הרגע הזה שאת מבינה שאת נראית תמיד אותו דבר. ההתארגנות לפני היציאה והמבטים החוזרים במראה, גורמים לך להרגיש כי המראה שלך רגיל,

קראו עוד »