חיפוש

אילו עציצים הכי מתאימים לגידול במשרד?

כולנו כבר חווינו את הרגע המבאס הזה שאנחנו חוזרים למשרד או עוברים ליד עציץ במטבח ומבינים ששוב שכחנו ממנו. הצמח בחזרה מסתכל עלינו עצוב, נובל ושחום ותוהה לעצמו כמה קשה זה כבר לזכור להשקות עציץ פעם ביום. אם גם אתם רוצחי צמחים סדרתיים כדאי שתכירו את העציצים שכן נודעו לחיים במשרד.

 

למה מתים לי הצמחים?

עציצים אמיתיים לבית ולמשרד הם מוצר נוי מצויין שמחזיר חיים לכל חלל ומשפר את האנרגיה בבית באופן מיידי. לצערנו לא כל צמח נוי או תבלין מסוגל לחיות בתנאים הקשים של הבית- אתם בטח תוהים לעצמכם איך מזגן מוגדר כתנאים קשים אבל צמחים דורשים קצת יותר מזה.

רוב הצמחים דורשים תנאים מסוימים של אור ושמש, תנאים ספציפיים של רמת לחות והשקייה, גודל עציץ מסוים או אפילו שטח פתוח וכך הלאה. לכל צמח קיימים התנאים המושלמים כדי שהוא ישגשג ורוב הצמחים לא מסתדרים בסביבה הביתית שהיא לרוב מנועת שמש וחשוכה מידי בשבילם, זאת הסיבה שרוב הצמחים שלא מיועדים לגידול ביתי מתים לכם על השולחן.

למה מתים לי הצמחים

אז מה כן אפשר לעשות?

כדי לפתור את בעיית הצמחים שמתים והולכים קיימים כמה פתרונות. האופציה הראשונה היא להציע לצמחים תנאים יותר טובים- לקרב אותם אל החלון, לשתול אותם באדנית תלויה, לשים אותם במרפסת במקום מואר וכדומה. האופצייה השנייה והעדיפה ביותר היא לבחור בצמחים שמתאימים לגידול ביתי.

צמחים כמו סוקולנטים, במבוקים, צמחי בונסאי ועוד סוגי צמחים שלא דורשים הרבה טיפול או שלא דורשים שמש. רוב הצמחים שציינו ישרדו במקומות מוצלים אך לא יתפתחו יותר מכשקניתם אותם- כדי לשגשג, לגדול, לצמוח ולפרוח הם ידרשו שמש והשקעה אבל כדי להשאר ירוקים ולשרוד הם יכולים להסתדר עם פחות.

אז מה כן אפשר לעשות

איפה אפשר למצוא את הצמחים הביתיים?

את הצמחים שקשה להרוג ניתן למצוא כמעט בכל משתלה ואפילו באתרים שונים באינטרנט, פשוט להזמין אותם ממש כמו זרי פרחים. הצמחים הביתיים לרוב יגיעו בעציצים מעוצבים ואסתטים וכל מה שאתם צריכים לעשות זה לשאול את העובדים במשתלה ״מה יחזיק טוב בבית?״ והם יכוונו אותכם ישר אליהם.

סוגי הצמחים המומלצים ביותר לבית הם כל משפחת הסוקולנטים, הבונסאי והבמבוקים. הסוקולנטים הם צמחים מדבריים שבינהם משפחת הקקטוסים, הם לא דורשים הרבה מים ורובם שורדים עם אור בלבד. הבונסאי הוא אומנות שבה מייצרים עץ לא מפותח ומיניאטורי כך שהוא מבויית. הבמבוקים הם גזעים עמידים ויבשים שגם לא דורשים הרבה טיפול.

 

לסיכום-

העציצים שאתם מגדלים בבית כנראה מתים שוב ושוב מטיפול לא נכון או מבחירת צמח לא נכונה. הצמחים המתאימים לבית הם צמחים ספציפים שלא דורשים שמש ישירה כדי לשרוד. חפשו אחר העציצים המתאימים לבית במשתלות ובאתרים ותהנו מעציץ חי.

אילו עציצים הכי מתאימים לגידול במשרד

אולי תאהבו גם את

5 טיפים לקישוט רכב
5 טיפים לקישוט רכב

איזה יום שמח הוא יום החתונה, איזה יום מאושר וחגיגי ובעיקר – יפה. בתרבויות שונות ישנן מסורות שונות לחגוג בהן ולציין את היום הזה, אם

קראו עוד »
החברה הישראלית למדליות ולמטבעות
מדוע משתנה מחיר הזהב?

זהב הוא אחד הסחורות היקרות ביותר בעולם ולמחירו עשויה להיות השפעה גדולה על הכלכלה העולמית. מחיר הזהב נקבע על ידי מגוון גורמים, מהיצע וביקוש ועד

קראו עוד »
אביזרים
5 אקססוריז לשדרוג הלוק 

כולנו מכירות את הרגע הזה שאת מבינה שאת נראית תמיד אותו דבר. ההתארגנות לפני היציאה והמבטים החוזרים במראה, גורמים לך להרגיש כי המראה שלך רגיל,

קראו עוד »