חיפוש

די להשחרות: כך תוודאי שתכשיטי הזהב לא ישחירו

הדבר הכי מבאס שיכול לקרות לתכשיט מושלם חוץ מזה שהוא ישבר זה שהוא ישחיר. רובנו לא יודעות מה לעשות עם מתכת שהשחירה והמצב נראה אבוד- אין יותר ממה לחשוש, הנה המדריך המקוצר למניעה וטיפול בתכשיטים שהשחירו.

 

הקדמה-

כשמדברים על צמיד זהב לאישה המחשבה על כך שהוא ישחיר היא לא מחשבה נעימה. שילמת כל כך הרבה כסף על צמיד מושלם ויוקרתי ועכשיו כל מה שאת צריכה לעשות הוא לטפל בו כמו שצריך כדי שהוא לא ישחיר. איך צמידים משחירים, איך מנקים תכשיטים שהשחירו, מה אפשר לעשות כדי למנוע השחרה ועוד כאן במאמר.

צמיד זהב

למה תכשיטים משחירים?

השחרה של תכשיטים היא דבר נפוץ בקרב תכשיטי כסף, המתכת מגיבה עם חומרים רבים ויכולה להשחיר כתוצאה מתגובה כימית. דברים שונים יכולים לגרום לכסף להשחיר בינהם רמת חומציות בעור, מלחים, כלור ואשלגן. כשמדובר בזהב המקרה קצת אחר- זהב הוא לא חומר שמגיב עם חומרים אחרים אך תכשיטי זהב לרוב לא עשויים רק מזהב- זהב טהור הוא זהב 24 קארט, ורוב תכשיטי הזהב מעורבבים עם מתכות אחרות כמו כסף, נחושת, ניקל ועוד.

הסיבה שבגללה מערבבים את הזהב עם מתכות אחרות הוא שזהב בפני עצמו הוא מתכת רכה מאוד שעלולה להתעקם ולשנות צורה בקלות, ההוספה של המתכות השניוניות לתערובות מחזקת את הזהב והופכת אותו ללביש יותר. למרות היתרונות של הוספת המתכות האחרות מתכות כמו כסף ונחושת הן מתכות שכן מגיבות לחומרים אחרים ויכולות להשחיר ולכן תכשיטי זהב 14 ו18 קארט עלולים להשחיר.

 

מה עושים אם תכשיט משחיר?

תכשיטים שהשחירו הם לא הרוסים לתמיד, ניתן לייצר תגובה חדשה שתחזיר את המתכת למצב המקורי שלה ותהפוך את תהליך ההשחרה. בגלל שההשחרה היא תגובה כימית עם אחת המתכות בתכשיט ניתן לייצר את התגובה ההפוכה ולנטרל את התכשיט בחזרה. קיימות שיטות רבות ״לנקות״ תכשיטים שהשחירו- מגבוני תכשיטים, קערה עם נייר כסף וסודה לשתייה, ניקיון מקצועי אצל צורף, ערכות לניקוי תכשיטים ועוד.

צמיד זהב

איך אפשר למנוע מתכשיטים להשחיר?

כדי למנוע השחרה של תכשיטים הקפידי להרחיק את התכשיטים שלך מהסביבות הבאות: בריכה (עקב הכלור שבה), סביבות גופריות (כמו מרחצאות בוץ או מעיינות חמים), לחות ממושכת (על הכיור במקלחת), בקופסא עם לחות לאורך זמן, מהים (עקב המלח) ומחומרים אגרסיביים כמו נוזל שטיפת כלים ועוד. יש אנשים מסויימים שרמת החומציות בעור שלהם משחירה ישר כל תכשיט, במידה וזה המקרה אצלך נסי לכוון לתכשיטי זהב טהורים ככל הניתן כדי למנוע השחרה.

 

לסיכום-

תכשיטים עלולים להשחיר מתגובות כימיות לחומרים אחרים, התהליך הוא הפיך וניתן לתיקון. כדי לוודא שהתכשיטים שלך לא ישחירו הימנעי מסביבות מגיבות ושמרי על התכשיטים שלך כמו חדשים.

צמיד זהב

אולי תאהבו גם את

תליוני משפחה
מה זה תליוני משפחה

אם עדיין לא שמעתם על תליוני משפחה, כדאי שתקשיבו טוב – מדובר בתכשיט ייחודי ומרגש שיכול להיות מתנה מיוחדת ביותר לקרוב משפחה אהוב. רוצים לשמוע

קראו עוד »