חיפוש

מדוע משתנה מחיר הזהב?

זהב הוא אחד הסחורות היקרות ביותר בעולם ולמחירו עשויה להיות השפעה גדולה על הכלכלה העולמית. מחיר הזהב נקבע על ידי מגוון גורמים, מהיצע וביקוש ועד מתחים גיאופוליטיים ותנאים כלכליים גלובליים. ההבנה מדוע מחיר הזהב משתנה יכולה לעזור למשקיעים לחזות במדויק מתי לקנות ולמכור זהב כדי למקסם את הרווחים שלהם.

 

ביקוש

אחת הסיבות המשמעותיות ביותר לשינוי מחיר הזהב היא הביקוש המשתנה ללא הרף לזהב. ככל שהכלכלות ברחבי העולם נעשות עשירות יותר, הזהב נתפס יותר ויותר כהשקעה שימושית ואטרקטיבית והביקוש אליו גדל בהתאם. לעומת זאת, אם התחזית הכלכלית של מדינה תהפוך לא ודאית יותר או שערך המטבע שלה ייחלש, הזהב עשוי להיות פחות אטרקטיבי והביקוש יקטן.

שינוי מחיר הזהב

היצע

היצע הזהב הוא גם גורם מרכזי בקביעת מחירו. זהב הוא משאב סופי, כלומר כמות הזהב הזמינה בעולם היא אומנם גדולה אך מוגבלת ולא ניתן להגדיל אותה. אם אספקת הזהב מוגבלת, למשל כאשר בנקים מרכזיים מגבילים את כמות הזהב שהם מוכנים למכור, אז הדבר גם ללא ספק יגרור עליית מחירים. מצד שני, אם היצע הזהב יגדל, סביר להניח שמחירו יקטן.

 

מיסים והגבלות

תקנות ממשלתיות הן גם גורם מרכזי שיכול להשפיע על מחיר הזהב. ממשלות עשויות ליישם מסים או מכסים שונים על רכישת זהב, או אפילו להגביל את רכישת זהב לחלוטין. לתקנות אלו יכולה להיות השפעה ישירה על מחיר הזהב, שכן מסים או הגבלות גבוהות יותר יכולים לייקר את הזהב, בעוד מסים נמוכים יותר או פחות הגבלות יכולים להפוך את הזהב לזול יותר.

 

זהב ופוליטיקה

מתחים גיאופוליטיים וחוסר יציבות יכולים גם הם לגרום לתנודות במחיר הזהב. כאשר משקיעים אינם בטוחים לגבי עתיד הכלכלה העולמית, הם לרוב יבחרו בזהב כמקלט בטוח להחנות את כספם. המשמעות היא שכאשר יש תסיסה פוליטית או אי ודאות כלכלית, מחיר הזהב יעלה לעיתים קרובות כאשר משקיעים מחפשים מקום בטוח לאחסן את הונם.

שינוי מחיר הזהב

זהב ומיתון

הכלכלה העולמית היא גם גורם מרכזי במחיר הזהב. אם הכלכלה העולמית חזקה, אזי ערכו של הזהב ירד בדרך כלל כאשר המשקיעים מסתכלים לסוגי נכסים אחרים כדי לקבל תשואות. לעומת זאת, אם הכלכלה העולמית חלשה או במיתון, אז מחיר הזהב יעלה לרוב כאשר משקיעים מחפשים מקלט בטוח לכספם.

לבסוף, מחיר הזהב יכול להיות מושפע גם ממחירן של סחורות אחרות. וזאת מכיוון שהזהב נתפס כגידור מפני אינפלציה, אם סחורות אחרות כמו נפט יתייקרו, אז זהב עשוי להפוך לאטרקטיבי יותר ומחירו יעלה.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, מחיר הזהב נקבע על ידי מגוון גורמים, לרבות היצע וביקוש, מתחים גיאופוליטיים ותנאים כלכליים גלובליים. ההבנה מדוע מחיר הזהב משתנה חיונית לכל משקיע המבקש למקסם את הרווחים שלו מהשקעה בזהב. אז אם אתם בעניין של השקעה זכרו לעשות זאת המקום הנכון – החברה הישראלית למדליות ולמטבעות.

החברה הישראלית למדליות ולמטבעות

אולי תאהבו גם את

5 טיפים לקישוט רכב
5 טיפים לקישוט רכב

איזה יום שמח הוא יום החתונה, איזה יום מאושר וחגיגי ובעיקר – יפה. בתרבויות שונות ישנן מסורות שונות לחגוג בהן ולציין את היום הזה, אם

קראו עוד »
אביזרים
5 אקססוריז לשדרוג הלוק 

כולנו מכירות את הרגע הזה שאת מבינה שאת נראית תמיד אותו דבר. ההתארגנות לפני היציאה והמבטים החוזרים במראה, גורמים לך להרגיש כי המראה שלך רגיל,

קראו עוד »