חיפוש

המשמעויות הנסתרות בתכשיטי הקבלה

אם אתם מחפשים מתנה ייחודית שמשלבת בין מודרנה ומסורת – תכשיטי קבלה הם הפתרון המושלם. יותר ויותר גברים ונשים מחפשים להעניק לבני ובנות זוגם מתנה שתבטא את האהבה שלהם כלפיהם, את הרצון העז שלא יקרה להם שום דבר רע, ושהם יצליחו בכל מעשה ידיהם. תכשיטי קבלה הם מתנה נהדרת.

תכשיטי קבלה ויהדות מבטאים בדיוק את זה. בתכשיטי קבלה משולבים אלמנטים קבליים, תפילות וכוונות. תכשיטי קבלה יהיו בדרך כלל תליונים או שרשראות, אך ניתן למצוא גם תכשיטי קבלה מסוגים אחרים כמו טבעות או קמעות. בכל תכשיט קבלה מוטעמות משמעויות נסתרות רבות ועצומות, שעל חלק מהן תוכלו לקרוא ממש בטקסט שלפניכם.

 

תכשיטי וקבלה ויהדות עם יהלומים

אם תבחרו לקנות לאדם היקר לכם תכשיטי קבלה, תוכלו לבחור בין מבחר של תליונים ייחודיים ובעלי משמעות סמלית עמוקה. מרבית תכשיטי הקבלה עשויים ממתכת אצילית כמו זהב או כסף, בהם גם השתמשו כדי לצפות את כלי המשכן והמקדש. במשכן אף השתמשו בנחושת לעיתים, אך מאחר ותכשיטי קבלה הם מוצרים מודרנים – לא נעשה שימוש נפוץ בנחושת לתכשיטי קבלה.

חלק מתכשיטי הקבלה אף מגיעים משובצים ביהלומים, עליהם מוטבעות ברכות שונות ואלמנטים קבליים כמו החמסה המוכרת. במרבית תכשיטי הקבלה בהם משובצים יהלומים, נעשה שימוש ביהלומי מעבדה. על ההבדל בין יהלומי מעבדה ליהלומים טבעיים תוכלו לקרוא עוד באתר שלנו.

 

שרשרת קבלה – המשמעות

תכשיטי קבלה ויהדות כוללים לעיתים קרובות תפילות או דיאגרמות שלא מוכרות או ברורות לציבור הרחב. השימוש באלמנטים מעולם הקבלה היהודי כמו ברכות ותפילות בעלות משמעות מיוחדת – הם חלק ממה שהופך את תכשיטי הקבלה למתנה כה ייחודית ואישית.

כך למשל, תוכלו למצוא שרשרת קבלה עם תליון שעליו דיאגרמת עשר הספירות, מזמורי תהילים מפורסמים ועוד. שימוש באלמנט כמו עשר הספירות מבטא תפילה להגנה על ידי גורמים ונשמות הנמצאות קרובות יותר לאלוהות – כלומר הגנה מלאה וחזקה יותר.

גם ברכות, תכשיט עם קריאת שמע מבטא תפילה להגנה, תוך השתייכות לעם ישראל ולמסורת ישראל. למעשה, ישנם ספרים שלמים שעוסקים אך ורק בנושאים הללו, ולנו לא נותר אלא לסכם אותם (כמו שעשינו) או להציע לכם לקרוא את הספרים עצמם.

 

סיכום

לסיכום, אם אתם רוצים לקנות תכשיט קבלה לאדם שיקר לכם – עליכם לבחור תכשיט שישקף את הכוונות והתפילות שלכם בצורה הטובה ביותר. בחרו בתכשיט קבלה כזה שידגיש את הערך הסנטימנטלי העצום שיש לכם למי שיענוד את התכשיט. לצערנו לא הספקנו להרחיב בטקסט על כל המשמעויות העמוקות והעצומות שיש לכל אלמנט קבלי.

תכשיטי קבלה וקמעות הם מנהג נפוץ ומוכר בעולם היהודי – גם ביהדות אשכנז וגם בקהילות עדות המזרח – שמקובלים רבים עסקו בו. כשאתם בוחרים תכשיט קבלה, זכרו שהוא חייב לשלב בין אסתטיקה (בכל זאת מדובר בתכשיט) לבין כוונה נשגבת (כי מדובר בתכשיט קבלה).

תכשיטי קבלה

אולי תאהבו גם את

תליוני משפחה
מה זה תליוני משפחה

אם עדיין לא שמעתם על תליוני משפחה, כדאי שתקשיבו טוב – מדובר בתכשיט ייחודי ומרגש שיכול להיות מתנה מיוחדת ביותר לקרוב משפחה אהוב. רוצים לשמוע

קראו עוד »